
Mindre Blåvinge

Fetörtsblåvinge

Mindre Blåvinge

Fetörtsblåvinge
Med verksamheten åkte vi till Röttle vid Gränna, det blev ett par bilder på fallet, rätt bra väder ändå, blev mer sol på e.m. dock väldigt blåsigt. I lördags så drog jag och pappa en sväng för att fotografera bl.a sidensvans utan lycka, mestadels på grund av blåsten och mörkret, jag avslutade vid strömsparken där det var/är en rätt lugn gråhäger som jag har sett i många år och väntar på fisken.

Åkte till Runstorp naturreservat idag, fin skog överlag, lite frost i skuggorna då det blev möjligt att fotografera blandad växtlighet med frost, tyckte dessa blad var rätt passande för just detta.

Drog iväg till Mjölby i ett par timmar, fotograferade smått o gott, skönt och komma ut som sagt.
Det blev ett antal bilder, vi stannade först vid en bro, samt vid Lunds backe.

Igår åkte vi till Nyköping under dagen, som vi bestämde förra veckan, dock hade jag tänkt lite mera åt stendörren, men samtidigt har jag varit där tidigare. Vore ju kul med att besöka en annan plats tänkte jag.
Det var rätt fint där, dock inte så mycket motiv för min del, jag såg några fåglar i alla fall: Fasan, gulsparv, steglits, domherre, grönsiska samt talgoxe.
När vi kände oss nöjda så gjorde vi eld för att laga mat, för min del blev det chorizo, relativt tråkigt äta ute enligt mig, för det finns så mycket annat man kan tillaga när man är ute som man inte tänker på.

Upphovsrätt © 2026, Marcus Foto. Drivs stolt med WordPress. Blackoot design av Iceable Themes.